Ga snel naar

Mededelingen

Verjaardagen

20-05 Am. Koppenol
21-05 Am. Schaap
22-05 Am. Van Meeuwen
22-05 Am. Kadijk
23-05 Am. Van Berkel
24-05 F.W. van der Maas
24-05 Am. Van Bruggen
26-05 Am. McPherson
26-05 Ama. Verton
27-05 Am. Van der Burg

Forum » Extern

Bloeddonor worden

Pagina: 123
»  Am. Waagmeester
17:04 11-3-2011
Citeer bericht
Citaat van Am. In 't Veld:
Aan iedereen die al wel bloed doneert: lekker bezig!
Ook zo'n leuk koelkastmagneetje gekregen?

Maar het is waar, het doet niet echt pijn. Het is hoogstens onprettig, trouwens ook afhankelijk van door wie je geprikt wordt. Je zit soms tot de volgende morgen met een wat stijve arm, dus als je nog geen voorkeur hebt, dus links laten prikken als je rechts bent...
»  Am. In 't Veld
17:52 11-3-2011
Citeer bericht
Citaat van Am. Waagmeester:
Ook zo'n leuk koelkastmagneetje gekregen?

Ja man! En inderdaad links laten prikker, maar ik heb niet echt ergens last van. Zelfs geen bloeduitstortinkje of stijve arm.
Ik werd wel door iemand anders geprikt dan degene die "aan me begon", toen ze erachter kwam dat het mijn eerste keer was...
»  Am. Vos
17:53 11-3-2011
Citeer bericht
Zo'n leuk magneetje is ook al in mijn bezit en zit prominent op de koelkast.

Verder heb ik nu 3 keer bloed gegeven en ik heb alle drie die keren nergens last van gehad, behalve dan dat het verband te strak om je arm zit, waardoor je ongeveer 3 minuten bezig bent om je jas weer aan te krijgen, maar dat is niet echt een ramp.

Daarnaast is mijn voorkeur toch rechts geworden ook al ben ik rechtshandig. Mijn tip daarbij is: probeer het gewoon alle twee uit en kijk wat je het prettigst vindt.
»  Am. Robijns
18:01 11-3-2011
Citeer bericht
Citaat van Am. Vos:

Verder heb ik nu 3 keer bloed gegeven en ik heb alle drie die keren nergens last van gehad, behalve dan dat het verband te strak om je arm zit, waardoor je ongeveer 3 minuten bezig bent om je jas weer aan te krijgen, maar dat is niet echt een ramp.

Wees daar maar blij mee, als ze het verband namelijk niet strak genoeg doen krijg je last van bloedingen onder je huid, en krijg je zo'n mooie blauwe plek op je huid, die een stuk meer pijn doet.

Overigens kan ik bloed geven alleen maar aanbevelen, tot nu toe nooit ergens last van gehad!
»  Am. In 't Veld
11:17 18-3-2011
Citeer bericht
Ik heb hier nog niet echt redenen gezien om geen bloeddonor te worden. Toch denk ik dat niet elke civitassert bloeddonor is.

Bent u geen bloeddonor: laat dan hier weten waarom niet, of meldt u aan als donor bij sanquin!
»  Am. Van Nieuwaal
21:42 18-3-2011
Citeer bericht
Nu juist vanmiddag weer bloedgegeven.

Ik was verbaasd dat het al mn vijfde keer was! Ik kreeg zelfs een leuke penning!
»  Ama. Voortman
21:59 18-3-2011
Citeer bericht
Bent u geen bloeddonor: laat dan hier weten waarom niet,

ik mag niet, ik weeg niet genoeg.
»  Am. Voorsluys
22:53 18-3-2011
Citeer bericht
Ik heb hier nog niet echt redenen gezien om geen bloeddonor te worden. Toch denk ik dat niet elke civitassert bloeddonor is.

Bent u geen bloeddonor: laat dan hier weten waarom niet,

Ik moet toegeven dat ik hier in Nederland er nog niet over na gedacht had. In Brazilië mocht ik niet.
Maar als ik de websteck van Sanquin kijk, mag ik hier ook niet, want:
Citaat van Sanquin websteck:
Voor donors die geboren zijn in een malariagebied of daar langer dan 5 jaar hebben gewoond, geldt zelfs een uitsteltermijn van 3 jaar.

Dus over 1 jaar zou ik wel weer mogen.
»  Ama. Doolaard
16:59 19-3-2011
Citeer bericht
Bent u geen bloeddonor: laat dan hier weten waarom niet...

Ik heb het geprobeerd, maar m'n aders zijn te dun, helaas... Over een jaar of 5 nog maar eens laten checken.
»  Am. Mul
12:46 12-5-2011
Citeer bericht
Gister post van de bloedbank gekregen: ze zijn (nog steeds) op zoek naar nieuwe bloed- en/of plasmadonoren
»  Am. In 't Veld
15:55 12-5-2011
Citeer bericht
Ja, mocht u alla Bruce Almighty denken dat er meer dan genoeg bloed beschikbaar is: in Delft is dus een tekort aan donoren, en dat tekort kunt u helpen oplossen door donor te worden (zelfde brief gehad).

Pagina: 123
Reageren
Uw bericht wordt pas geplaatst nadat het bekeken en goedgekeurd is door de PubCie. Het vermelden van uw naam en email-adres is verplicht. Zoekmachines nemen berichten van dit openbare forumdeel op in hun zoekresultaten.

UBB ↑↓
Forum » Extern

Bloeddonor worden

Tekst opmaken

U kunt uw berichten opmaken met een simpel opmaaktaaltje wat ubb genoemd wordt. Het lijkt wat op html, maar dan met vierkante haken:

Elementen invoegen

In de beperking toont zich de meester!