Oproep voor studentenverenigingen helpen bij stem-bureau's

Am. Suurmond
Ha leden,

Dit is een brief van Burgemeester Marja van Bijsterveldt met een oproep aan studentenverenigingen om te helpen bij stem bureau's
Er is een vergoeding. Mooi werk dit.

Amicaliter,
Am. Suurmond

START BERICHT

Geachte leden,

Studenten maken een verschil in Delft. Dat hebben we in de afgelopen maanden gezien door de vele initiatieven van studenten die zich vrijwillig inzetten voor de stad en voor Delftenaren. Ik vind het geweldig om te zien hoe al die jonge mensen zich, naast hun studie, inspannen om ook maatschappelijk hun steentje bij te dragen. En daarom vraag ik jullie om ons te helpen met de organisatie van de Tweede Kamerverkiezingen in Delft.

Op 17 maart zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. Ook op 15 en 16 maart is een aantal stembureaus open, dit om zoveel mogelijk inwoners gespreid te laten stemmen. Zeker omdat stembureaus nu 3 dagen open gaan, hebben we extra hulp nodig.

We zoeken mensen die op een stembureau mee willen werken om de verkiezingen goed te laten verlopen. Ik vraag ook jullie medewerking. Dat kan door leden op te roepen zich hiervoor aan te melden.

We zoeken actieve studenten
Meewerken op een stembureau is een verantwoordelijke taak. Als lid of voorzitter van een stembureau controleer je de kiezers die mogen stemmen. En je zorgt dat het stemmen volgens de regels gaat.

Kandidaten moeten wel voldoen aan een aantal voorwaarden. Ze moeten bijvoorbeeld nauwkeurig zijn, het Nederlands goed beheersen en bereid zijn om een dagdeel mee te draaien op het stembureau, als onderdeel van een team.

We bereiden iedere medewerker goed voor op de taak, met een online instructie. Bovendien krijgt iedere medewerker een vergoeding voor de inzet.

Zo kun je helpen
Help mee om verkiezingen tot een goed einde te brengen. Roep leden op om zich aan te melden als lid of voorzitter van een stembureau.

Aanmelden kan eenvoudig online. Op www.delft.nl/verkiezingen staat een link naar een aanmeldformulier.

Wil je meer weten over de verkiezingen? Mail dan naar Team Verkiezingen, via verkiezingen@delft.nl

Ik reken op je medewerking.

Met vriendelijke groet,

Marja van Bijsterveldt
burgemeester

bewerkt door
Am. Aantjes
Tof, iemand een idee hoeveel de vergoeding is?
Am. Ras sr.
Ama. Bennink heb ik hier wel eens met passie over horen praten. Schijnt een erg fijn baantje te zijn.
Ama. Golverdingen
Citaat van 1529:
Tof, iemand een idee hoeveel de vergoeding is?

Ik heb horen zeggen dat het vorige jaren ~€15 bruto per uur is met een flinke vergoeding als je 's nachts gaat stemmen tellen.
Openbaar forum Voor iedereen leesbaar, doorzoekbaar door zoekmachines.
Markeer uw persoonlijke contactgegevens in het bericht met .
Hier kunt u een bericht toevoegen aan het forum. Het zal echter niet direct zichtbaar worden, maar éérst door de PubCie worden goedgekeurd. Het vermelden van uw e-mailadres is verplicht.
Niet ingelogd