ORAS komt naar je TU
Ha leden!
Wij zijn als ORAS bezig met een onderzoek naar offline vs online onderwijs. We hebben hier jou input voor nodig! De resultaten helpen ons de TU student te vertegenwoordigen bij het College van Bestuur. De enquête is erg kort (1-2 min), dus vul hem vooral even in vandaag. Hier de link: https://forms.gle/3dWv5dnHwDbdjwZx5
Daar ben ik weer!
ORAS is geïnteresseerd in jullie mening over (soft) skills binnen en buiten je opleiding. Hoe wil jij de beste ingenieur worden? Laat het ons weten door deze enquête in te vullen. Het kost je slechts 2 minuten, maar het zal ons enorm helpen om een verschil te maken voor jouw opleiding. Alvast bedankt!📝🤩
bewerkt door : linkje klikbaar gemaakt
PAYING PER CREDIT - WOULD YOU GET IT?
ORAS Komt Naar Je TU
ORAS organiseert momenteel "ORAS Komt Naar Je TU" omdat we graag willen weten hoe jij denkt over flexstuderen. Dit beleid houdt in dat je geen collegegeld per jaar betaalt, maar per ECTS. We bespreken momenteel of, en zo ja hoe, deze regeling vorm moet krijgen. We willen dat elke regeling aansluit bij wat jij als student aan de TU Delft nodig hebt. We zouden je willen vragen om 2-3 minuten te nemen om de volgende enquete in te vullen. Zo kan ORAS de brug slaan tussen studenten, medewerkers van de TU Delft en in het bijzonder het College van Bestuur van onze universiteit.
Je kan de enquete nogsteeds invullen! Gestoord?!
Voor meer context kan je het artikel van de TU Delta lezen!
Best een interessant voorstel. Uit nieuwsgierigheid: krijgen uni's bij zo'n pilot nog steeds dezelfde overheidsbijdrage per student? Of gaat die dan ook per studiepunt?
Goede vraag, ik heb het even moeten uitzoeken. Nog is het lastig snel een conlusie over te trekken. Dan zou ik in de financiele jaarverslagen van deelnemende instituten moeten kijken.
Waar ik vanuit (hoe het nu geregeld is in de pilot) is dat het vaste bedrag wat de universiteit van OCW krijgt (eerste geldstroom) hetzelfde blijft. Daarbij zal het variabele deel voor een klein deel veranderen. Dat deel van de lumpsum is afhankelijk van het aantal nominale studerenden en het aantal afgestudeerden. Uiteindelijk zie je in de pilot dat de kosten die worden gemaakt door administratie etc. worden opgevangen door de 15% meer betalen en het verminderen van de uitval.
Ik kan je vraag dus niet meteen duidelijk beantwoorden, dat vergt even wat meer onderzoek. Ik ga het even navragen bij onze vriendjes in Tilburg die mee doen met de pilot.
PAYING PER CREDIT
Ik las hier laatst weer wat over en moest denken aan de rasmaanden (of RPF, boeie). Komt dat systeem helemaal te vervallen? Of krijg je nog wel rasmaanden als je voltijd studeert? Of blijft het gewoon bestaan waardoor je dus geld kan vangen én minder betalen als je commissies doet?
Tilburg
Wieehoe!