Tijdelijke woonruimte gezocht voor een christelijke Syrische student
Hi allen!
Van iemand uit mijn kerk kreeg ik de vraag of ik het volgende berichtje wilde delen, dus bij deze!
Binnen de christelijke Syrische gemeenschap is een jonge man die onlangs in Nederland is aangekomen, een verblijfsvergunning heeft verkregen en zich heeft ingeschreven voor een masterdiploma aan de Universiteit van Delft, en te horen heeft gekregen dat hij een woning in Delft zal krijgen, maar hij moet drie maanden in het tijdelijke AZC Delft wachten tot hij aan de beurt is.
De kamer waarin hij moet wonen wordt echter gedeeld met andere jonge mannen die geen student zijn, en er zijn geen mogelijkheden om in het AZC te studeren. Hij is nu druk bezig met studeren aan de universiteit.
Hij logeert nu bij een vriend in Hengelo en pendelt elke dag, vijf dagen per week, heen en weer naar Hengelo om naar zijn universiteit te gaan.
Hij is momenteel op zoek naar een gezin om hem vanaf 1 januari 2023 voor drie maanden een kamer te bieden.
De jonge man is fatsoenlijk en beleefd, spreekt Engels, hij rookt niet, hij zal zijn kleren aan het einde van de week wassen bij zijn vriend, hij zal in het huis niet douchen, omdat hij een Basic Fit abonnement heeft waar hij kan douchen, hij kookt voor zichzelf, moet elke dag naar de universiteit van 8:45 tot 3:30 of 5:30, maakt zijn kamer schoon en kan 200 euro per maand betalen.
Hij kan geen huurcontract tekenen, omdat hij dan zijn recht op huisvesting van de gemeente kan verliezen.
Mocht je toevallig iemand weten, dan kun je contact opnemen met Ina (nummer: )
Groetjes,
Am. Kuijper
bewerkt door : telefoon prive