Fietsensloop der Civitas


Am. Vrijmoeth •

Ik heb misschien wel interesse in het voorwiel met trommelrem am. Bijl. Mijn achterwiel moet helaas ook vervangen worden. Of ik koop een nieuwe fiets of fix ergens een achterwiel en ben dan blij om het voorwiel over te nemen. Als het laatste het geval is, zal ik je mailen!

Ama. Muusse •

mocht iemand toevallig een fiets die nog enigszins werkt in zijn geheel over hebben, dan neem ik hem graag over :)

Am. Bremer •

Ik ben op zoek naar een zadelpen, met of zonder zadel. Heeft u nog een loslopende zadelpen? Ik neem hem graag over! Bel, app, reageer hieronder of meel me.

Am. Vrijmoeth •

Ik heb nog een sloopfiets staan met een werkende zadelpen met zadel! De fiets staat in de tuin van de lieve dames van De Zilveren Hinde, dus je zou even met hen een afspraak moeten maken om de pen er vanaf te slopen.

Am. Bremer •

Fantastisch! Dank, amice.

Am. Van Heukelum •

Citaat van 1427:
...de lieve dames van De Zilveren Hinde, dus je zou even met hen een afspraak moeten maken...

Grijp je kans!!

Am. Jansen •

Beste Civitas mensen,

Mijn mooie bergfiets-fiets heeft een verwonding opgelopen, niet in de bergen, maar in de fietsenstalling van EWI. Hierdoor is het derailleur afgebroken. Heeft iemand toevallig een derailleur over?
Voor de mensen die niet weten wat dit is: het is een buitenboordschakelkast wat je meestal tegenkomt op wielrenfietsen of bergfietsen.
Mocht je zoiets hebben, dan zou ik hier graag gebruik van maken! :)

Of mocht je een bergfiets over hebben, dan wil ik deze ook wel inruilen ;)

Groetekes!

Am. Van der Weijden •

Ha Am. Jansen!

Let op met derailleurs!
Niet ieder derailleur is compatibel met iedere versnelling op het stuur. Een fotootje posten met merk en type nummer van je derailleur zou handig zijn. Bij iedere versnellingsverandering span/ontspan je het kabeltje tussen je stuurversnelling en de derailleur iets aan. Dit verschilt per merk. In de regel werkt het zo:

Je derailleur moet van het merk zijn waarvan je versnellingen zijn. Anders zullen je versnellingen nooit lekker werken.

Am. Vrijmoeth •

Am. Jansen, er licht nog een oude mountainbike in de tuin van onze geliefde onderbuurvrouwen. Op deze mountainbike zit ook nog een derailleur. Van welk merk is je huidige derailleur?

Je kan ook je derailleur van je fiets afhalen en de ketting inkorten op de maat van het gewenste tandwiel. Zo omzeil je het gebruik van een derailleur en zal je geen onderhoud meer hebben aan je schakelgroep, want die heb je dan ook niet meer :).

Am. Jansen •

Wijze woorden hier :)

Am. Vrijmoeth, aan dat inkorten heb ik nog niet gedacht! Mijn ver-bovenbuurman heeft nog een kettingspons, dus dat kan ik als laatste hoop nog proberen.

Am. Van der Wijden, ik denk: eerst vinden, dan keuren, aangezien ik de kans dat iemand überhaupt een derailleur heeft vrij klein gok. Maar goed dat je zegt dat er verschillen zijn, hier had ik ook niet aan gedacht!

Am. Jansen •

wegens het in snel tempo begeven van de spaken in mijn achterwiel ben ik nu op zoek naar een 28 inch achterwiel met terugtraprem. Heeft u deze nu toevallig over, dan hoor ik het graag!

Am. Van de Ven •

Citaat van 1346:
Wegens het in snel tempo begeven van de spaken in mijn achterwiel ben ik nu op zoek naar een 28 inch achterwiel met terugtraprem. Heeft u deze nu toevallig over, dan hoor ik het graag!

Haha, teveel tosti's gegeten Jansen sr.?

Am. Van der Weijden •

Na de vele wereldreizen die ik gemaakt heb van en naar Huize 't Ailand heeft mijn geliefde achterwiel het begeven.
Heeft u een achterwiel met terugtraprem? Laat het me weten! Ik neem hem ontzettond graag van je over!

bewerkt door : Typpheut

Am. Van der Vlist •

Hadieho, ik wil binnenkort wat nieuwe onderdelen gaan bestellen bij Hollandbikeshop. Mijn binnen- en buitenband zijn stuk maar hebben een afwijkende maat, dus ik ga het online bestellen.

Zijn er meer mensen die onderdelen nodig hebben? Zoiets bijvoorbeeld, ? Dan kunnen we samen bestellen en een keer in de lunch alles meteen op Confide in elkaar klussen.

bewerkt door

Am. Van der Weijden •

Oei, voorlopig heb ik even niets nodig voor de fiets. Toch fijn dat u het vraagt. Hollandbikeshop is overigens echt een fijne stek. Ze hebben alles wat je nodig hebt!

Am. Van Stappen •

Hallo Civitas, mijn fiets mist al een tijdje een standaard. Heeft er iemand nog sloopfiets waar er eentje op zit, of heeft iemand er eentje los?

Am. Groen •

Citaat van 1143:
of heeft iemand er eentje los?

Mijn standaard zit los en past ook niet goed op mijn fiets. Als ik je tegenkom dan kan ik hem zo losdraaien en aan je meegeven, hopelijk werkt de standaard wel bij jouw fiets...

bewerkt door : citaat

Am. Van der Vlist •

Heeft er iemand een cranktool te leen? Mijn voortandwiel is losgekomen van de crank, en nu wil ik graag beide vervangen.

Am. Van der Weijden •

Citaat van 1230:
Heeft er iemand een cranktool te leen? Mijn voortandwiel is losgekomen van de crank, en nu wil ik graag beide vervangen.

Ik heb een cranktool, kan ik hem donderdag meenemen naar de borrel?

Am. Van der Vlist •

Prima! Ik zal mijn fiets ook wel meenemen, ik vraag me namelijk ook af of de crank niet een beetje vastgeroest is