Fietsensloop der Civitas


Am. Postma •

Ik ben ook op zoek naar een fietsenstandaard met bevestigingspunt zoals deze standaard heeft (zie verklapper).
Iemand 1 over ? Ik kom 'm graag eens halen.

Verklapper

[/bb]

bewerkt door : nu wel duidelijk nut van verklapper

Am. Van der Weijden •

Bij de Action in de hoven hebben ze zulk soort standaards. Ik heb er één op mijn stalen ros zitten en die fungeert al 1,5 jaar. Aanrader en niet duur.

Am. Bosch •

Ik heb nog een standaard liggen, maar wel met een breder bevestigingspunt, omdat die bij mijn fiets ook niet paste. Ik heb m'n huidige standaard (smal bevestigingspunt zoals hierboven) bij Piet Vonk gekocht voor €10.95

Am. Postma •

Ah natuurlijk. De action.
Dan doe ik dat.

Am. Van der Vlist •

De crank van mijn fiets is losgekomen van het voortandwiel, en het is een beetje lastig dat te repareren. Daarom heb ik de fiets gestript en ga dat wegdoen. Als iemand iets hier van er nog af wil plukken dan kan dat:


Het frame lag in de voortuin maar is automagisch verwijderd door onze buurtkabouters, helaas!

bewerkt door
bewerkt door

L.N. Kaptein

Mijn beste fiets in Delft tot nu toe heeft mij in de steek gelaten. Het achterwiel 28 inch heeft een kapotte lager. Heeft iemand nog een achterwiel ergens in de chaos liggen? (eventueel ook met drie versnellingen)
Je wordt beloont met een overheerlijk 13 pilsje!

Am. Vrijmoeth •

Ik had laatst ook een achterwiel nodig. Ik kwam tot de conclusie dat een defect achterwiel vaak de rede is dat een fiets wordt afgeschreven. Ik heb hier een nieuwe velg gekocht. De allergoedkoopste is 34 eu inclusief verzendkosten.

Am. Van der Vlist •

Je zou ook eens bij Stichting Stunt aan de Rotterdamseweg kunnen kijken, ze hebben daar ook aardig wat onderdelen liggen

Am. Van der Weijden •

Laatst heb ik ook mijn achterwiel gesloopt. Ik heb een tweedehands wiel gekocht bij Brik-Fit, deze was zonder versnellingen met terugtraprem. Voor 20 ekkies mocht ik hem meenemen. Prima wiel, wel even zelf monteren.

Een nieuw wiel met terugtraprem kost ongeveer 40 ekkies.

Am. Van Esch •

ik heb een ontzettende fiets
Citaat van 1148:
de Tank
Alleen als ik nu rem, en ik ga weer trappen, dan trap ik eerst even door, ongeveer een halve ronde voordat die hem weer pakt. Wat is er mis en kan ik dit zelf fixen? Ik wil liever geen nieuw achterwiel omdat die fiets vooroorlogs is (nee geen grap) en ik hem zo origineel mogenlijk wil houden

Am. Postma •

Citaat van 1208:
Wat is er mis en kan ik dit zelf fixen?


Dit is een vaker voorkomend symptoom met meerdere mogelijke oorzaken.
Aangenomen dat de Tank met een vooroorlogse terugtraptrem is uitgevoerd, kan een schakelmechanisme worden uitgesloten.

1) Idealiter is een schakeltje van je ketting aan 1 kant afgebroken. Nieuwe schakel en klaar.

2) Mogelijkerwijs (en erg voor de hand liggend) zijn de ketting en de kettingwielen versleten. Met als gevolg dat bij kracht zetten (na het remmen) de ketitng over de kettingwielen heen schiet. Nieuwe wielen en ketting lost dit op. Iets duurdere reparatie maar goed zelf uit te voeren.
3) Tenslotte kan de naaf kapot zijn. Dit kan meerdere oorzaken hebben die vaak allemaal resulteren in een duur bezoek aan de fietsenmaker of een nieuwe naaf (en eigenlijk dus ook een nieuw wiel ).

Succes!

Am. Bosch •

Citaat van 1023:
Citaat van 1208:
Wat is er mis en kan ik dit zelf fixen?


Dit is een vaker voorkomend symptoom met meerdere mogelijke oorzaken.
Aangenomen dat de Tank met een vooroorlogse terugtraptrem is uitgevoerd, kan een schakelmechanisme worden uitgesloten.

1) Idealiter is een schakeltje van je ketting aan 1 kant afgebroken. Nieuwe schakel en klaar.

2) Mogelijkerwijs (en erg voor de hand liggend) zijn de ketting en de kettingwielen versleten. Met als gevolg dat bij kracht zetten (na het remmen) de ketitng over de kettingwielen heen schiet. Nieuwe wielen en ketting lost dit op. Iets duurdere reparatie maar goed zelf uit te voeren.
3) Tenslotte kan de naaf kapot zijn. Dit kan meerdere oorzaken hebben die vaak allemaal resulteren in een duur bezoek aan de fietsenmaker of een nieuwe naaf (en eigenlijk dus ook een nieuw wiel ).

Succes!


Ik heb een soortgelijk probleem gehad, dat lag er toen aan dat m'n ketting te lang was. Uiteindelijk heb ik niet eens de ketting hoeven inkorten. Ik kon gewoon m'n achterwiel iets verder naar achteren zetten, zodat m'n ketting weer strak stond.

Succes

Am. Van der Eems •

Hallo allemaal,

Pas is het complete rechter gedeelte van mijn stuur afgebroken.
Heeft iemand misschien een stuurtje voor mij?
Zou super chill zijn

Am. Rebel •

Hier moet een verhaal bij zitten, ik ben benieuwd noviet Arjen.

Am. Den Dekker •

Mijn fietsslot is zo verroest dat hij het gaat begeven. Ik wil graag mijn fiets uit handen houden van hen die ook op mijn fiets willen rijden dus ik ben op zoek naar een nieuw slot.

Heeft u een slot voor de fiets, een ringslot of een kettingslot over?
Ik hoor graag van u.

Am. Van der Eems •

Ik kwam er begin vorige week achter dat er een scheur zat aan de onderkant van mn pasgekochte fiets. Die scheur werd alleen maar erger en aan het eind van de week brak hij helemaal af. Ik kan er nog mee fietsen maar het is erg onplezierig.

Am. Verzendaal •

Ik heb momenteel een zadel waar een veer door omhoog steekt. Dit is niet zo comfortabel. Heeft er iemand een zadel beschikbaar?

Am. Treurniet •

Citaat van 1353:
Ik heb momenteel een zadel waar een veer door omhoog steekt. Dit is niet zo comfortabel. Heeft er iemand een zadel beschikbaar?

Lekker veren in je reet laten steken, prima toch?

Am. Van der Eems •

Hierbij bied ik mijn fiets zonder stuur en voorwiel aan,
voor een habbekrats mag je hem meenemen.

Am. Vrijmoeth •

Heeft de fiets nog wel een voorvork?