Fietsensloop der Civitas


Am. Fontijn •

Ik heb nog een oude fiets staan met gesneuvelde remmen en rare versnellingen. Hij is tot 14 september gratis op te halen. Het is dit model.

bewerkt door : Hij is weg

Am. De Rooij •

Ik ben op zoek naar een achterwiel met achteruittraprem, heeft iemand er toevallig eentje liggen?

Am. Vrijmoeth •

Misschien kan am. Bosch bolletje u helpen? Zie zijn bericht van 3 maanden terug.

Am. Bosch •

Ha Civitas,

ik heb een volgend mooi aanbod voor u, zeker voor de luiere fietsenmakers onder ons:

Bij het klussen voor Present ben ik laatst Mick tegen gekomen. Een hele capable klusser, die naast vrijwilligerswerk ook graag wat bij sleutelt als self-made fietsenmaker. Dus, als u een keer op zoek bent naar een redelijk geprijsd studentenfietsje (+- 50?) kan hij je zeker helpen. Plus, als er ooit wat kapot aan is, kan je hem altijd bellen. Daar doet hij zelden moeilijk over. Al met al stukken goedkoper dan een swapfiets in elk geval!

(Z'n nummer: )

bewerkt door

Ama. Van der Vlist

Beste Civitas,

Ik ben op zoek naar een achterwiel met achteruittraprem, afmetingen 28 x 1 5/8. Als iemand er toevallig een heeft liggen, zou ik hem graag willen overnemen om een mooi stukje antiek mee te repareren. :)

Alvast bedankt!


Am. Vernhout •

Tja, dan ligt je achteras ineens in tweeën…

Ik ben daarom op zoek naar een 28 inch (Gazelle) achterwiel met trommelrem.

Ons kerkhof voorziet helaas niet.

Zijn er ergens nog grazige weiden of eeuwige jachtvelden met een weinig of meer achterwielen van deze categorie? Ik hoor het dan graag.

Liefs


Am. Kool •

Wij hebben nog een aantal velgen in de berging liggen, ik zal zo eens even kijken of er nog wat tussen zit…


Am. Vernhout •

Wat een vreugde zou dat wezen!


bewerkt door

Am. Aantjes •

Voor een fietshobbyist heb ik een klusfiets.
Vind je het leuk om fietsen op te knappen of om onderdelen te hergebruiken, kom deze fiets dan gratis ophalen.

In prima staat:
frame
stuur
spatborden
trappers
versnellingen
tandwielen
standaard
slot

Wat vervangen moet worden:
achterwiel (zit een grote slag in, waardoor deze tegen frame en remmen aankomt)
remblokken achter
ketting (heeft een jaar buiten gestaan, kan misschien ook gewoon gesmeerd worden om hem weer te gebruiken)
verlichting


Am. Koeman

hey civitas,

Mijn achterwiel is kapot, dus ik zoek een vervanging. Dus als je nog ergens een achterwiel hebt liggen wat nog wel kan ronddraaien dan hoor ik het graag.


Am. Merkus

Hey Civitas,

Inflatie is een teef en m’n swapfiets wordt veel te duur, dus ik ben opzoek naar een fiets.

Heeft iemand nog een apparaat staan?


Ama. Marting

Ha Civitas,

Ik heb een fiets in de aanbieding, Intresse? app me!

De fiets heeft drie versnellingen en fietst nog prima, er zit alleen een slag in het achterwiel.

Groetjes


Am. Talstra ☀

Gratis af te halen: een lichtblauwe klusfiets! Oorspronkelijk hebben wij hem gekocht bij de BrikFit, de fietsenmakersafdeling van de Stichting Ipse.

Het is een wat kleinere frame-maat, dus niet geschikt voor heel lange mannen, maar het frame is wel in goede staat. Achterwiel en kettingkast volgens mij ook, evenals de velgen en de banden. Het voorwiel staat momenteel scheef, dus er moet nog iets gebeuren met de voorvork of het voorspatbord voordat u er weer lekker op kunt rijden. In de voor- en achterlichten moeten nog nieuwe batterijen, maar als u interesse heeft in de fiets krijgt u die van ons mee als we die nog op voorraad hebben. Als u van fietsen opknappen houdt en/of onderdelen wilt hergebruiken, sla dan gratis uw slag!

Mvg, Harmen Talstra


Am. Faasse

Ha Civitas,

De slag in mijn voorwiel begint proporties aan te nemen die mijn vertrouwde fietsje niet meer aankan. Ik ben daarom op zoek naar een voorwiel ter vervanging, formaat 28 x 1 1/2. Heeft u er eentje over, dan hoor ik het graag!


Ama. Van der Vlist

Tip voor alle fietswiel-zoekende mensen: Bij de ontzettend-chaotische tweedehandswinkel Flinstones (steenworp afstand van Confide) hebben ze prima voorwielen voor 12,50! Misschien ook achterwielen, dat weet ik niet zeker, maar als u toevallig in de buurt bent is het misschien een poging waard om even te kijken :)


Am. Vernhout •

Ha Civitas, mijn oude dame moet onder het mes en moet een nieuw achterwiel van het merk Gazelle. Heeft iemand toevallig nog een uit elkaar vallende Gazelle die niet gebruikt wordt met een achterwiel?


Am. Van den Dool

Lieve Civitas,

Mijn fiets heeft het helaas begeven, de schade is niet meer te repareren.

Is er iemand die ergens nog een (oude) fiets in het stof heeft staan? Ik zou hem graag overkopen!


Ama. Van der Vlist

Gezocht: Achterwiel terugtraprem 28 x 1 1/2.

In ruil daarvoor? Eeuwige dank en een nader af te spreken hoeveelheid spebi’s!

Stuur me een appje als je er toevallig nog een hebt staan :)