Athletes in Action

E.M. Brouwer
Hoi allemaal!

Dit jaar is er weer Athletes in Action van 11 t/m 15 juli. Dit is een week waarin we gaan sporten met kinderen uit Delft. Door het sporten proberen we Gods liefde aan de kinderen te laten zien! Ook dit jaar zijn we weer op zoek naar vrijwilligers die mee willen sporten.

Het sporten gebeurt in vijf verschillende wijken: Tanthof, Poptahof, Buitenhof, Voorhof en Wippolder. ’s Ochtends wordt er bijbelstudie en stille tijd gedaan om op te laden voor de dag. ’s Middags en ’s avonds is er sporten met de kinderen. Voor lunch en avondeten wordt gezorgd. Je kan je aanmelden voor een wijk naar keuze op www.aia-delft.nl (de website is nog niet helemaal geupdate naar 2016, het aanmeldformulier wel). Ook als je maar een paar dagen of alleen ’s middags kan ben je van harte welkom.

Ook als je denkt: ‘Maar ik kan helemaal niet sporten!’ is dit echt een ontzettend toffe ervaring. Ik dacht vorig jaar ook dat ik niet kon sporten maar ik bleek het best te kunnen. Bovendien was er een knutseltent waar ik kon helpen. Maar wat me vooral bijgebleven is, is het contact met de kinderen. Sporten blijkt een simpele, laagdrempelige manier om te evangeliseren. En ik deed er niet eens zoveel moeite voor, het gebeurde haast vanzelf. Ik heb God op bijzondere manieren aan het werk gezien.

Ik ben benieuwd wie er allemaal al eerder meegedaan hebben met AiA, volgens mij zijn dat er veel! En als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Am. Van de Kamp •
Mooi dit!

In dit draadje kun je nog wat reacties van de afgelopen twee jaar lezen!
Am. Van de Kamp •
Morgenavond op de borrel (rond half 12) zijn er een aantal mensen van AiA Voorhof, dus mocht je nog vragen hebben dan kun je ze dan stellen!
Am. Van de Kamp •
Mocht je het donderdag gemist hebben, dan kun je hieronder de uitgedeelde flyer zien. Voor meer info kun je ook de aia-stek nog bekijken, of een van ons even een vraag stellen!
Am. Van de Kamp •
Twijfel je nog of je wel mee kan doen? Je hoeft er echt geen supergelovige voor te zijn! Sterker nog, voor veel mensen is dit juist een plek waar ze op geloofsgebied gegroeid zijn. Laat twijfels op dit gebied je dus niet tegenhouden, soms kan het je juist een zetje in de goede richting geven!
Am. Bosch
Ben ik bij!
Am. Van de Kamp •
Mooi! Wippolder weer?
Am. Bosch
Ja :)
Am. Van de Kamp •
Ook dit jaar zijn we weer op zoek naar mensen die door middel van sport Gods goedheid door willen geven! De eerste week van de zomervakantie (10 t/m 14 juli) gaat er in vijf wijken in Delft gesport worden om op een laagdrempelige manier iets te kunnen betekenen voor kinderen en jongeren daar. Naast de dagelijkse voorbereiding (zowel geestelijk als praktisch) kun je ook nog eens genieten van goede maaltijden! Lijkt je dit wat? Aanmelden kan helaas nu nog niet, maar houd deze week (en de zaterdag ervoor, voor de voorbereidingsdag) dan in ieder geval even vrij.

Twijfel je nog? Spreek mij, of een van de andere mensen in dit of dit draadje, dan eens aan. Wie weet zien we je dan ook deze zomer!

bewerkt door
Am. Van de Kamp •
Ondertussen kun je je via deze link aanmelden!
Am. Van de Kamp •
Afgelopen donderdag kwam het tijdens de maaltijd ook al even ter sprake toen René Strengholt z'n verhaal hield, maar je kunt je nog steeds aanmelden voor Athletes in Action deze zomer (10-14 juli): een mooie week met veel sport, toerusting, goede gesprekken met kinderen, jongeren en ouders uit de buurt, fijn (en gratis) eten en gezelligheid! De site is ondertussen ook weer bijgewerkt, dus daar is nu naast wat algemene informatie ook het aanmeldformulier te vinden. Zelf ben ik er ook als ontzettende sjaarsch een beetje ingerold, dus laat dat geen argument zijn om niet mee te doen ;)
Am. Van de Kamp •
Met dit prachtige weer komt ook het besef dat de zomer er aan komt weer naar boven! Heb je nog niet je hele zomervakantie volgepland, vind je het leuk om te sporten en zou je graag je geloof wat meer in de praktijk brengen? Dan is Athletes in Action misschien wel wat om aan mee te doen deze zomer!

In de rest van het draadje valt al wat meer te zien over wat het inhoudt, dus ik houd het kort:
  • Wat? Een week vol sport, goede gesprekken met kinderen & jongeren, toerusting, eten en gezelligheid!
  • Waar? In verschillende wijken in Delft: Tanthof, Poptahof, Buitenhof, Voorhof en Wippolder
  • Wanneer? Maandag 16 - vrijdag 20 juli, met een voorbereidingsdag op zaterdag 14 juli.
  • Kosten? Geen!
  • Kan ik me al aanmelden? Helaas nog niet. Zodra dat kan komt er een linkje!
  • Wat kan ik wel doen? Enthousiast worden, je agenda vrijhouden (of -maken) en natuurlijk je vragen stellen!
  • Am. Van der Velde
    Zelf ben ik hier een tijdje geleden in gerold, en doe nu al een aantal jaar mee. Elk jaar was het een mooie week, waarin je veel sport met kinderen en jongeren en goede gesprekken hebt! De kinderen en de jongeren uit de wijk waar je gaat sporten zien hier ook naar uit, het wordt vaak de 'leukste week van de zomervakantie' genoemd. Kortom, een gave week die ik iedereen (ook de sjaars) kan aanraden! Als je nog vragen hebt kun je die hier stellen, me een berichtje sturen of spreek me aan op de borrel!

Ondertussen kun je je aanmelden, hierbij het aanmelddraadje!
    Am. Van de Kamp •
    Nog op zoek naar een mooie invulling van je vakantie, bijvoorbeeld in de week van 16-20 juli? Dat komt goed uit, want aanmelden voor AiA kan nog steeds! Meer info is hierboven te vinden, maar ook in de Arro die volgende week uitkomt: een extra reden om die eens goed te lezen!
    Am. Van de Kamp
    Op zoek naar een manier om een verschil te maken in de zomervakantie?

Als vrijwilliger bij Athlethes in Action draai je mee in een team met enthousiaste christenen die zich willen inzetten in wijken in Delft om kinderen een onvergetelijke week te geven en ze op een praktische manier in contact te brengen met Jezus. AiA is de eerste week van de basisschool vakantie, dit jaar van 22 – 26 juli. Je begint de dag met geestelijke/praktische voorbereiding. In de middag en avond wordt er gesport, geknutseld en gespeeld om ontspannen in contact te komen met de buurtbewoners. Het middag- en avondeten wordt verzorgd, dit eet je in gezelschap van het hele team uit alle wijken. Voorafgaand aan de week is er een voorbereidingsdag op 20 juli en afsluitend een buurtBBQ.

Vanuit eigen ervaring kan ik deze week erg aanraden. Het is een fijne week met een heerlijke teamspirit, iedereen kan er wel zijn/haar ei kwijt (ook als je niet sportief bent). Iedereen die ik ken en mee heeft gedaan werd enthousiast voor het team en het contact met de buurt. Kinderen uit de buurt zien ook elk jaar naar uit naar het moment dat de 'blauwe shirtjes' komen. Daar doe je het uiteindelijk voor, om een positieve impact te maken op de buurt. Als bonus leer je een hoop over God, anderen en jezelf in de praktijk^^

Aanmelden (alles = gratis) kan bijna, er zal een update komen bij dit draadje zodra dit kan bij de stek van AiA. Mocht je halverwege de week op vakantie gaan: Aanmelden voor één dag is ook mogelijk! Mocht je deze week nog niet op vakantie gaan, houd je agenda vast vrij en houd dit draadje in de gaten voor de update! Bij vragen, opmerkingen of tips/ideeën, schroom niet contact op te nemen met mij of andere AIA-ers of bekijk de omschrijving op de site.
    Am. Van de Kamp
    AANMELDINGEN ZIJN OPEN!

Speciaal voor early birds is iets jeuks bedacht dit jaar.
    Als je je aanmeld vóór 31 maart krijg je een jeuke verrassing in de AIA week.
    Zoals het woord verrassing al een beetje zegt gaan we nog niet vertellen wat dat is, maar kan al wel zeggen dat het iets is wat je wilt!

Dus: meld je snel aan via: https://www.aia-delft.nl/vrijwilligers/
    Openbaar forum Voor iedereen leesbaar, doorzoekbaar door zoekmachines.
    Zet [prive] en [/prive] om uw persoonlijke contactgegevens in het bericht.
    Hier kunt u een bericht toevoegen aan het forum. Het zal echter niet direct zichtbaar worden, maar éérst door de PubCie worden goedgekeurd. Het vermelden van uw e-mailadres is verplicht.
    Niet ingelogd