Fietsensloop der Civitas


Am. Van der Eems •

jazeker

Am. Van der Eems •

Als iemand nog iets voor zijn fiets nodig heeft mag hij het snel ophalen, over een week ofzo zet ik hem langs de weg.

Am. De Jong •

Ha berijders der fietsen,

Om mijn fietsreparatiestreak te voltooien ben ik op zoek naar een simpel 28" achterwiel (terugtraprem). Het gaat me vooral om het wiel en niet om de band.
Heeft u er zo een of een oud wrak waarvan het achterwiel nog puik is? Dan hoor ik dat graag en kom ik langs met mijn (de)montagewaar.

Am. Van der Weijden •

Ik heb helaas geen wiel veaurx u Am. De Bong

Mocht u geen wiel vinden, rijdt dan even langs de brikfit, die hebben er erg veel liggen! Voor 20 eu loop je mogelijk met eentje weg. Anders heeft hollandbikeshop.nl altijd wel een wiel.

Am. Brouwer •

He hooi!

Na 6 mooie jaren beginnen de lagers in de vooras van mijn trouwe stalen ros het te begeven. Wellicht door de welvaart die er de afgelopen jaren bij gekomen is.

Heeft iemand toevallig een 28 inch voorwiel liggen (simpel model zonder trommel, band is niet belangrijk) die ik zou kunnen oppikken? Langs brikfit is natuurlijk ook een optie maar als u er toevallig een heeft slingeren hoor ik het graag!

XoXo

bewerkt door

Am. Treurniet •

Sinds mijn fiets gisteren tijdens de inval naast de ingang van Confide heeft gestaan, ben ook ik op zoek naar een 28 inch voorwiel (simpel model zonder trommel (met of zonder band is niet relevant (rijmt dus is waar))).

Is er iemand die mij hiermee blij kan maken? Je krijgt er wat van me voor terug.

EE Moerdijk

Bij *Huize Asterix liggen nog wel wat oude fietsen met voorband, ik weet niet zeker of ze precies 28 inch zijn maar er zit vast wel wat bij.

voorband

bewerkt door

Am. Van der Eems •

Niet-Huis Oude delft 11 biedt bij deze een kapotte fiets aan dus mocht u nog een onderdeel nodig hebben dan kunt u dit nog even snel komen halen!

Am. Van Ekeren •

heeft u misschien een foto of namen van goede onderdelen?

Am. Van der Eems •

heb ik eigenlijk geen idee van maar vanavond wordt hij langs de weg gezet en morgenochtend opgehaald door de kringloopwinkel dus je zou nog snel even kunnen kijken.

Am. Wijnja •

Ik heb een fiets in de aanbieding. Naafdynamo, trommelremmen, 3 versnellingen, achterlicht op batterijen.

Probleem is alleen dat de achternaaf stuk is. Oplossing kan zijn om gewoon het wiel te vervangen (sturmey archer 3 zoeken op marktplaats) of er een terugtrapremwiel in te zetten. Daarna heeft u weer een fantastische fiets!

Deze week op te halen voor een speciaal biertje of iets dergelijks. Gaat komend weekend naar de sloop. Stuur even een appje, ik volg het forum niet zo meer.

Am. Van Driel •

Beste berijders van een, twee en drie wielers,

Ik heb een ambitieus plan, maar daarvoor heb ik onderdelen nodig. Een week geleden is mijn fiets gestolen. Dan is de gedachte snel: we gaan een andere gestolen fiets kopen. Hartstikke suf natuurlijk, zeker als je thuis een 3D printer hebt staan. Het idee is om alu buizen te kopen, koppelstukken te printen en een vervolgens een frame te beunen. Maar wielen printen gaat hem toch niet worden, daarvoor heb ik uw hulp nodig. Heb je nog ergens onderdelen van een fiets (stuur, wielen, strapas, remmen, zadel, voorvork) liggen en je wilt ze kwijt voor eventueel een zacht prijsje: dan hoor ik het graag!

Am. Hulst •

Ik heb nog wel een fiets staan die je eventueel kan overnemen/-kopen. De trapas is alleen in dusdanige toestand dat er niet meer fijn mee gefietst kan worden. De rest van de onderdelen is op zich nog wel prima.

Am. Treurniet •

Nadat ik de vorige keer verblijd ben met een mooi voorwiel, ben ik dit maal op zoek naar een kek achterwiel. Ik wil er graag eentje met een naafrem, zo'n achteruittrapding dus.

Iemand die me daarmee kan helpen, eventueel tegen tegenprestatie?

Am. Van Galen •

En de krultang, en de krultang!

Vermoedelijk wegens veelvuldig stunten op mijn fiets meldde de Brikfietsenmaker dat mijn achterwiel niet te redden valt. Is er iemand van wie ik een 28 inch (1 3/8) wiel met remnaaf kan overnemen?

Am. Hulst •

In de aanbieding, gratis af te halen:

Een oude fiets die niet meer wordt gebruikt en alleen maar in de weg staat.


Am. Van der Weijden •

Na een mooie sessie bij het vingerverven en een intense brasserie op huize 't Ailand trof ik mijn fiets heden ochtend zonder voorwiel aan. Heeft iemand nog een mooi voorwiel zonder fratsen?

Am. Van de Ven •

Ha Civitas,

Heeft iemand nog een werkend oma fiets achterwiel met terugtraprem, zonder versnellingen? Goede banden hoeft niet.

En/of een achterwiel van een stadsfiets met 3 versnellingen en alleen handrem? Ik kom ze graag ophalen om ons complex fietsenplan nieuw leven in te blazen.

Groeten

Am. Jansen •

Mocht iemand nou toevallig in plaats van een achterwiel, een 28 inch voorwiel over hebben, dan houd ik me daarvoor aanbevolen!

Als het er 1 is van een oma fiets, heb ik zelf daar de band nog wel voor.

Am. Riedstra •

Mocht iemand nog een voorwiel hebben liggen dan hoor ik het graag!