[Aangeboden] Kamer in het Franciscus & Clara huis

Am. Heijmer •
Amicae, amicique, lieve novieten,

Het Franciscus en Clara huis in Delft zoekt een nieuwe mannelijke huisgenoot.

We zijn een gezellig huis in een voormalig klooster aan de Raamstraat 78, met katholieke grondslag, dat ook open staat voor bewoners uit andere christelijke stromingen.

Bijna elke avond wordt er samen gegeten, we hebben elke dinsdagochtend van 6:30 tot 7:00 een ochtendgebed met daarna een gezamenlijk ontbijt, en elke woensdagavond een huisavond van 18:30 tot 22:00. De helft van de huisavonden zijn geloofsverdiepend, met externe sprekers, of huisgenoten die zelf iets voorbereiden. Enkele voorbeelden van thema’s van afgelopen jaar, en komend jaar zijn:
- “Hoe sta je in je geloof?”
- Bijbelboek Rechters
- “Wat is het koninkrijk Gods?” en wat staat daarover in de Bijbel.
- Augustinus
- Franciscaanse spiritualiteit (Franciscanen bewoonden vroeger dit voormalige klooster)
- Theologie van het lichaam
- Avond bij de oud-katholieke kerk over het oud-katholicisme.
- Bijbelexergese
- Medische Ethiek

De andere helft van de huisavonden gaan we bijvoorbeeld samen bordspellen spelen, sporten. Verder gaan we regelmatig samen op stap, zoals bijvoorbeeld naar “the Passion”, eten bij de ouders van een van de bewoners (Tour de parents in etappes), naar een cabaret voorstelling of samen sporten.

Overige specs:
- 14.5 [m^2].
- Eigen wastafel op je kamer.
- 335 euro inclusief gas water licht en gemeentelijke- & waterschaps belastingen.
- 8 leuke huisgenoten (3 mannen en 5 vrouwen; waarvan 4 studenten 2 werkenden, 2 deeltijd werkenden & studenten).
- Op een toplocatie 300 [m] achter het station.

Als je interesse hebt en/of meer wilt weten dan kan je hier reageren, mailen, appen en/of bellen.

Groeten van het Franciscus & Clara huis,
Am. Heijmer

bewerkt door : Telefoon nummer eruit gehaald.
Niet ingelogd
Beste Heijmer

Ik ben Bob, ben net van het vwo af en begin dit jaar met Civiele Techniek. Ik ging eigenlijk naar Nijmegen maar kwam erachter dat ik gewoon architect kon worden met civiel! Dus een maand geleden alles afgezegd in Nijmegen en ingeschreven aan de TU. Nu kom ik helemaal uit Oss en zoek ik dus een leuke fijne plek in Delft!

Ik houd van warme gezelligheid (ik kom uit N-Brabant), wazige discussies, scherpe humor; me verdiepen in allerlei interessante domeintjes en dingetjes maken en schrijven. Veelal ben ik aan het lezen of tekenen. Verder speel ik ook graag piano (jajaja geen zorgen ik heb er een met koptelefoon). En ehh, ohja ik wil ook gaan sporten!

Ik heb een atheïstische achtergrond maar voel mij steeds meer getrokken tot het Christendom en doe ook de Alfa-cursus.

Ik graag van je,

Niet ingelogd
Dag Heijmer,

Ik vind dit huis erg leuk klinken! Ik ben voor vanaf februari op zoek naar een kamer in Delft op Den Haag omdat ik ga afstuderen bij Nederlands Forensisch Instituut. Ik studeer op dit moment Cyber Security in Enschede en ben lid van Navigators Enschede.
Ik ben nog niet eerder op kamers geweest, dus dit wordt een nieuwe ervaring voor mij.

Is de kamer dan nog beschikbaar of zoeken jullie per direct nieuwe huisgenoten?

Laat me het maar per mail weten!

Groeten,

Jan-Jaap

Openbaar forum Voor iedereen leesbaar, doorzoekbaar door zoekmachines.
Zet [prive] en [/prive] om uw persoonlijke contactgegevens in het bericht.
Hier kunt u een bericht toevoegen aan het forum. Het zal echter niet direct zichtbaar worden, maar éérst door de PubCie worden goedgekeurd. Het vermelden van uw e-mailadres is verplicht.
Niet ingelogd