Geloof

Bijbelkring

De belangrijkste activiteit van de vereniging vind plaats in een klein verband van circa 8 personen; de bijbelkring. Eens in de twee weken op dinsdag is dit een activiteit waardoor leden elkaar en God beter leren kennen. Tijdens een gezellige maaltijd bij één van de kringleden thuis worden de laatste nieuwtjes, grappen en persoonlijke belevenissen uitgewisseld. Daarna is het tijd om de bijbel in te duiken. Elk half jaar gaat het bij een kring over een bepaald onderwerp. De afgelopen jaren zijn de onderwerpen De Geloofsbelijdenis, het evangelie van Johannes, David en Openbaringen geweest. De studievorm kan per avond variëren. Er wordt tijd genomen voor aanbidding en de kring avond wordt afgesloten met gezamenlijk gebed. Dankzij de diverse achtergrond van onze leden zijn de meeste kringavonden erg dynamisch. Het doel van kringen op C.S.R. is dan ook geworteld worden in Christus en Zijn liefde, zodat we samen met alle heiligen de hoogte en breedte en diepte van Hem zullen begrijpen.

Als je lid wordt bij C.S.R. kring je in een eerstejaarskring, samen met andere eerstejaars en twee ouderejaars als kringleiders. Ben je geen lid, maar wil je wel kringen met een C.S.R.-kring? Dit is mogelijk, als kringel. Neem hiervoor contact op met de .

Vrienden

Waar je in het land ook vandaan komt; als je in Delft gaat studeren maak je nieuwe vrienden. Het is een fantastische kans om vriendschappen voor het leven te vinden en te leren een goede vriend(in) te zijn. Bij C.S.R. zijn vriendengroepen in allerlei verbanden terug te vinden. Door onze brede structuur zijn er altijd mooie mensen te ontmoeten met wie je het goed kunt vinden. Daarnaast is het bijzonder om met iemand met wie je het op het eerste gezicht niet goed dacht te kunnen vinden in een mooie activiteit een vriendschap op te bouwen. C.S.R. wil op deze manier een bloeiende gemeenschap van vrienden zijn, zodat ook jouw vrienden uit andere verbanden zich er altijd welkom weten.

Leo

Er wordt 5 á 6 keer in het jaar een LeO georganiseerd door de LeOcie. LeO staat voor Laudate et Orate, wat Latijn is voor ‘praise & prayer’. Op LeO-avonden nemen we de tijd om als vereniging God te aanbidden, samen te lofprijzen en te bidden. We zingen nummers uit onze bundel ‘Hemelsbreed’ en de avond wordt begeleid door een bandje. Vaak wordt er in de voorbereiding een thema gekozen, die een rode draad vormt voor de avond. Het is heel tof om te merken dat er veel mensen zijn op een LeO. Zorg dat jij er ook bij bent, zodat we samen God kunnen prijzen & aanbidden!

Studenten Alpha Cursus

Heb je vragen over het christelijk geloof? Vraag je je af waar christenen nu eigenlijk hun geloof op baseren? De StudentAlpha probeert duidelijk te maken waar christenen in geloven en waarom. Tien woensdagavonden ben je welkom om je vragen te stellen, meer over christenen te leren en de basis van het christelijk geloof te behandelen.

Een avond ziet er ongeveer zo uit: Na een goeie maaltijd en een kop koffie is er een spreker die het onderwerp van de avond inleidt. Na nog meer koffie of thee wordt er in kleinere groepen nagepraat over het onderwerp. De avond wordt uiteindelijk in gezelligheid afgesloten aan de bar. Lijkt het je wat of heb je meer vragen?
studentalphadelft.nl